Ειδήσεις
Ο ξενώνας, η καντίνα και τα μικροσυμφέροντα
08/08/2019
Μία προσπάθεια που κάναμε, με την υποστήριξη της κοινότητας κατέληξε άδοξα. Λυπούμαστε για τις προσδοκίες που δημιουργήθηκαν ιδιαίτερα στα νεότερα παιδιά με την ανακοίνωση της καντίνας. Όλα τα παρακάτω θα ήταν ανούσια και δεν θα απασχολούσαν κανέναν εάν κάποιος-οι δεν φρόντιζαν να εμποδίσουν την καντίνα να έρθει. Τα δημοσιοποιούμε επειδή δεχόμαστε πλήθος τηλεφωνημάτων, μηνυμάτων κλπ. που ζητούν λεπτομέρειες, ακόμα και κακόπιστων κριτικών, οπότε πιστεύουμε πως είναι απαραίτητο να παρατεθεί όλο το ιστορικό.

Βασική λοιπόν επιδίωξη του Συλλόγου το τελευταίο διάστημα ήταν να βοηθήσει στο να βρεθεί μία λύση που θα υποκαθιστούσε τουλάχιστον για εφέτος, το πρόβλημα που δημιουργήθηκε από το κλείσιμο της ξενοδοχειακής επιχείρησης, ώστε και να υπάρξει ζωή στην πλατεία ενώ παράλληλα να μπορεί να εξυπηρετηθεί και ο κόσμος. Οι αρχικές προσπάθειες, ενέργειες και ανησυχίες μας είχαν αναλυθεί στο άρθρο μας Mακρά η διαδικασία για τη μίσθωση του ξενοδοχείου. Έχοντας μπροστά το βασικό αυτό πρόβλημα του κλειστού ξενώνα, εστιάσαμε σε αυτό βάζοντας στην άκρη για εφέτος εκδηλώσεις όπως τα Μακρυγιάννεια, το φεστιβάλ Δελφών κλπ. δεδομένου ότι η πραγματοποίηση κάθε μεγάλης εκδήλωσης έχει ως βασική προϋπόθεση την εξυπηρέτηση σε ύπνο και φαγητό τόσο των συντελεστών όσο και των επισκεπτών του χωριού.

Αφού εξετάσαμε διεξοδικά διάφορες λύσεις, καταλήξαμε τελικά σε μία πρωτότυπη ιδέα που ήθελε μία μοντέρνα κινητή καντίνα να έρχεται στην περιοχή της πλατείας και να εξυπηρετεί με σύννομο και συνάμα επαγγελματικό τρόπο τον κόσμο. Για το λόγο αυτό ο Σύλλογος προχώρησε σε συμφωνία με την εταιρία Food Truck προκειμένου μία καντίνα της εταιρίας να βρίσκεται στο Κροκύλειο την περίοδο 5-18 Αυγούστου 2019. Τα προσφερόμενα προϊόντα θα ήταν καφέδες, αναψυκτικά, μπύρες, ποντιακοί γκεζλεμέδες, μπιφτέκια, πατάτες με σως, παγωτό μηχανής κλπ.

Μετά την συμφωνία, η εταιρεία έβγαλε την παρακάτω ανακοίνωση στα κοινωνικά δίκτυα:

"Επειδή πολλοί μας ρωτάτε που θα είμαστε το καλοκαίρι -γι άλλη μια φορά και σε πείσμα των καιρών που θέλουν παραλίες, φωτογραφίες με μπουτάκι χοτντογκ καλoψημένο στον ήλιο και ομπρέλα- το Food Truck θα βρίσκεται τον Αύγουστο στο μαγευτικό Κροκύλειο Φωκίδας, το ιστορικό χωριό του Μακρυγιάννη

Στην κεντρική πλατεία με τις πολλές βρύσες, σε συνεργασία με τον δραστήριο Σύλλογο Κροκυλιωτών "Ο Μακρυγιάννης", θα είμαστε ανοιχτά κάθε μέρα, όλη μέρα από τις 5-18/8

Πάρτε και κουβερτούλα για το βράδυ κι ελάτε να ζήσουμε μαζί το μοναδικό ορεινό τοπίο των Βαρδούσιων"

Η αποδοχή του κόσμου στην ανακοίνωση υπήρξε μεγάλη και η δική μας πεποίθηση ήταν ότι η συγκεκριμένη, έστω και προσωρινή λύση θα έβρισκε ανάλογη υποστήριξη και από την Τοπική Αυτοδιοίκηση. Πράγματι ο Τοπικός Εκπρόσωπος της Κοινότητας κ. Κώστας Αυγερόπουλος αγκάλιασε με θέρμη την ιδέα, αλλά δεν υπήρξε ανάλογη συνέχεια από άλλους παράγοντες. Γρήγορα λάβαμε την πρώτη αρνητική αντίδραση σε αυτή την από έναν αιρετό του Δήμου μη προερχόμενο από το Κροκύλειο, ο οποίος σε τηλεφωνική επικοινωνία, επιτέθηκε φραστικά και με σφοδρότητα στον Πρόεδρο του Συλλόγου για την πρωτοβουλία αυτή. Υποστήριξε μάλιστα ότι δεν υπάρχει ενδιαφέρον για την ενοικίαση της επιχείρησης, ενώ γνωρίζουμε από πρώτο χέρι ότι όχι μόνο ΥΠΑΡΧΕΙ ενδιαφερόμενος για τον ξενώνα, αλλά το έχει εκδηλώσει και γραπτώς στο Δήμο. Δεν έχει αξία να αναφέρουμε τι άλλο ειπώθηκε, η ουσία ήταν ότι πεδίο για καλή συνεργασία και προφορική συνεννόηση δεν υπήρχε, ως εκ τούτου η γραπτή επικοινωνία πλέον ήταν μονόδρομος. Αιτήθηκε λοιπόν η εταιρεία Food Truck στο Δήμο Δωρίδας την χρήση δημόσιου χώρου στην πλατεία για να λάβει την απάντηση ότι δεν προβλέπεται ούτε μπορεί να παραχωρηθεί τέτοια άδεια. Μετά την απάντηση αυτή προχωρήσαμε στην εναλλακτική λύση που υπήρχε, στο να τοποθετηθεί δηλαδή η καντίνα όχι σε δημόσιο αλλά σε ιδιωτικό χώρο, γεγονός που η εταιρεία γνωστοποίησε στο Δήμο. Ο Σύλλογος παράλληλα αιτήθηκε στο Δήμο την ολιγοήμερη χρήση (3-18 Αυγούστου) των τραπεζοκαθισμάτων του ξενώνα, με σκοπό να τα έχουμε διαθέσιμα για λίγες ημέρες στην πλατεία προκειμένου να εξυπηρετηθεί ο κόσμος και παράλληλα να πραγματοποιήσουμε ένα γεύμα μετά το συνέδριο της Ομοσπονδίας 3ης Αυγούστου αλλά και να κάνουμε και 1-2 εκδηλώσεις (όπως ο χορός γαμπρών και νυμφών) οι οποίες θα ήταν εφικτό και να πραγματοποιηθούν με την καντίνα σε κάποιο ιδιωτικό χώρο, κατά προτίμηση πλησίον της πλατείας.

Ο Δήμος ο οποίος υποστήριξε και οικονομικά την εκδήλωση, μας παραχώρησε προφορικά την άδεια για την χρήση των τραπεζοκαθισμάτων στις 3 Αυγούστου, παραμονή όμως το βράδυ του συνεδρίου ο Εκπρόσωπος της Κοινότητας κ. Κώστας Αυγερόπουλος δέχεται μία δεύτερη αντίδραση, αυτή τη φορά από συγχωριανό μας, ο οποίος δημιούργησε θέμα για το γεγονός ότι δεν υπήρξε γραπτή η άδεια για την χρήση των τραπεζοκαθισμάτων. Η πίεση και η αναστάτωση που υπήρξε ήταν φυσικά μεγάλη, με τον Πρόεδρο του Συλλόγου να ενοχλεί αργά τη νύχτα τον Δήμαρχο για την άδεια και τον Εκπρόσωπο της Κοινότητας να ψάχνει να βρει εξοπλισμό από άλλα χωριά. Η άδεια εκδόθηκε τελικώς την επομένη μέρα το πρωί ενώ παράλληλα μεταφέρθηκαν στο χωριό μας και τραπεζοκαθίσματα από το Αλποχώρι. Το πρόβλημα μπορεί να λύθηκε άμεσα, η ψυχική αναστάτωση των εμπλεκομένων ήταν μεγάλη και η εικόνα που έδωσε το χωριό προς τα έξω μόνο κολακευτική δεν χαρακτηρίζεται.

Εδώ πρέπει να τονίσουμε ότι την επομένη, Σάββατο πρωί, κατά την διάρκεια των χαιρετισμών του συνεδρίου διαπιστώσαμε ότι ο Δήμαρχος κ. Γιώργος Καπεντζώνης διαφοροποίησε την αρχική του θέση που ήταν η άμεση μίσθωση του κτιρίου σε ιδιώτη μέσω διαγωνισμού (ως κατάστημα υγειονομικού ενδιαφέροντος) και υποστήριξε ότι το κτίριο πρέπει πρώτα να επισκευαστεί από τον Δήμο, να πάρει άδεια για τα ενοικιαζόμενα δωμάτια και να ακολουθήσει λοιπές χρονοβόρες διαδικασίες οι οποίες ναι μεν μπορεί να είναι μακροπρόθεσμα καλές ή αναγκαίες για το κτίριο ή την επιχείρηση καταδικάζουν όμως το χωριό μας σε πολυετή μαρασμό και έρχεται σε αντίθεση με τη βούληση του κόσμου και του Συλλόγου που ζητούσε με έγγραφό του προς τον Δήμο "την επιτάχυνση όλων των διαδικασιών, ώστε να αναδειχθεί το συντομότερο δυνατό νέος μισθωτής που θα αναλάβει την λειτουργία του ξενώνα". Πιστεύουμε εξάλλου πως μπορεί να βρεθεί τρόπος οι όποιες αναγκαίες επισκευές, αδειοδοτήσεις κλπ. να γίνουν με παράλληλη λειτουργία της επιχείρησης του εστιατορίου. Οι καθησυχαστικές δηλώσεις εξάλλου του Δημάρχου, ότι θα κινηθούν γρήγορα οι διαδικασίες και ότι υπάρχουν τα απαιτούμενα χρήματα για την επισκευή του κτιρίου μόνο εφησυχασμό δεν μας προκάλεσαν.

Με το πέρας του συνεδρίου ασχοληθήκαμε με τις τεχνικές λεπτομέρειες της καντίνας που περιμέναμε άμεσα, δεχθήκαμε όμως άλλη μία τρίτη παρέμβαση, αυτή τη φορά από τον αρμόδιο για τις επιχειρήσεις Αντιδήμαρχο κ. Πάνο Ζέτο, ο οποίος μας, με καλοπροαίρετη ομολογουμένως διάθεση, μας πληροφόρησε την Κυριακή που μας πέρασε, ότι δέχθηκε τηλεφώνημα από κάποιον συγχωριανό μας που τον ενημέρωνε ότι η καντίνα είναι έτοιμη να έρθει την επομένη στο χωριό και προειδοποιούσε με καταγγελίες εάν αυτό συνέβαινε. Επιβεβαιώσαμε πράγματι στον κ. Ζέτο το γεγονός ότι η καντίνα θα έρθει την επομένη ημέρα, εξηγώντας παράλληλα ότι σκοπός ήταν να τοποθετηθεί σε ιδιωτικό και όχι σε δημόσιο χώρο, γεγονός που το γνωστοποιήσαμε και στο Δήμο πιστεύοντας πως δεν υπάρχει πρόβλημα. Τον φέραμε μάλιστα σε επαφή με την ίδια την εταιρεία, μιας και λεπτομέρειες για την ισχύουσα νομοθεσία εμείς δεν μπορούσαμε να γνωρίζουμε. Το ίδιο βράδυ, ο Εκπρόσωπος της Κοινότητας λαμβάνει ένα τελευταίο ανώνυμο τηλεφώνημα, με ανάλογες "προειδοποιήσεις".

Την επομένη, Δευτέρα 5 Αυγούστου, ζητήσαμε γραπτώς την την συνδρομή του Δήμου στην επίλυση του προβλήματος. Η απάντηση του Δήμου που ήρθε άμεσα την Τρίτη, δεν ήταν παρά μία παράθεση κάποιων τυπικών διαδικασιών που έπρεπε να ακολουθήσουμε για την ιδιωτική αδειοδότηση, διαδικασία όμως η οποία θα κρατούσε αρκετές ημέρες.

Αποφασίσαμε να μην προχωρήσουμε άλλο και να ακυρώσουμε την καντίνα αφενός μεν γιατί δεν προλαβαίναμε, αφετέρου γιατί δεν θέλαμε να παραπλανήσουμε την εταιρεία και να την εκθέσουμε σε ένα κίνδυνο που δεν της αναλογούσε μιας και η Food Truck ήθελε να έρθει στο Κροκύλειο για λίγες ημέρες με διάθεση να εξυπηρετήσει ένα γραφικό χωριό και όχι για να συγκρουστεί με τοπικούς παράγοντες ή άλλα μικροσυμφέροντα.

Σήμερα ο Εκπρόσωπος της Κοινότητας έχει βγάλει έξω τα τραπεζοκαθίσματα προκειμένου να μπορεί ο κόσμος να κάθετε στην πλατεία και ο Σύλλογος με την συνδρομή εθελοντών, θα επιδιώξει να λειτουργήσει το Λιβάδι για λίγες ώρες το πρωί, προφέροντας καφέ και το παζάρι κάποια απογεύματα ώστε να υπάρχει κάτι ανοικτό τις μέρες αυτές στη πλατεία.

Αυτά λοιπόν ήταν τα πεπραγμένα του Συλλόγου και της Κοινότητας που στην ουσία είναι "οι αναρμόδιοι" για την επίλυση του προβλήματος. Θα περιμένουμε λοιπόν και από τους καθ' ύλην αρμοδίους να μας πουν τι έπραξαν 6 μήνες έως τώρα και τι προγραμματίζουν να πράξουν για το μέλλον. Ο Σύλλογος και η Κοινότητα είναι εδώ να βοηθήσουν, ο κ. Ντίνος Μακρυκώστας έχει εκφράσει το ενδιαφέρον του για το πρόβλημα, μένει μόνο στον Δήμο να πάρει άμεσα μία πρωτοβουλία και εφόσον υπάρξει ειλικρινές ενδιαφέρον και βούληση είμαστε βέβαιοι ότι τα όποια προβλήματα μπορούν να ξεπεραστούν άμεσα και ο ξενώνας να ανοίξει σύντομα πάλι.

***

Η φωτογραφία είναι χθεσινοβραδινή από την πλατεία, την ανέβασε ο Θωμάς Μπαχτζόγλου στο fb με το σχόλιο:

-Τα παιδια εχουν ανάγκη
Και από ένα παγωτό η μια πορτοκαλάδα !!!
-Ένα εστιατόριο ....κάτι .......
-7 Αυγούστου 2019 και στην πλατεία του χωριού δεν ακούγεται ούτε μια παιδική φωνή !